// Flaura Lunatic



► My Biography
► My Family
► My Friends
► My Diary






Template & Skin by : FlauraLunatic.
Big help from : Atiqah | WHI | C4U | Una


Older Post | Newer Post
Cinta cintaan si gadis dan teruna!
Saturday 28 July 2012 | 09:57 | 0 Budak comel

"Loving someone and having them love you back is the most precious thing in the world"
"Cinta ibarat kupu-kupu makin kita kejar,makin dia menghindar.Tapi jika ianya dibiarkan terbang,ia akan menghampirimu disaat tidak diduga.Cinta mampu membahagiakan tapi sering pula ia menyakiti, kerana cinta hanya layak diberi kepada yang layak menerimanya"

KEPADA SI PLAYBOYS & PLAYGIRLS



Jangan katakan "I LOVE YOU!" bila kau tidak betul-betul merasainya.Jangan bicarakan soal perasaan bila itu tidak benar-benar ada.Jangan kau sentuh hidup seseorang jika kau hanya berniat untuk main-main dengannya.Jangan menatap mata seseorang jika kau tahu ianya hanya lah satu penipuan.Hal yang paling kejam dilakukan ialah membuat seseorang jatuh cinta,sedang kau tidak berminat langsung "UNTUK MENERIMANYA" saat dia terjatuh.
    
  KEPADA YANG RAGU-RAGU DGN PENIKAHAN



Cinta bukannya mencari yang "SEMPURNA" tetapi  menemukan seseorang yang membuatkan dirimu sempurna!


KEPADA YANG PATAH HATI
Sakit,Patah hati,Kecewa bertahan selama kau menginginkannya dan akan menghiris luka selagi kau membiarkannya.Persoalannya?bukan bagaimana kita mengatasi sakit itu,tetapi hikmah dan pengajaran dibalik kesakitan yang ada

           KEPADA YANG BELUM PERNAH BERCINTA


Bagaimana kalau jatuh cinta?Mahu jatuh,jatuhlah!Tapi jangan sampai diri sendiri terjerumus.Biar selamba tapi stabil.Berkongsilah tetapi biar adil.Cubalah untuk memahami tetapi bukan bermakna tidak boleh meminta apa-apa.Bersedialah untuk terluka dan menderita,tetapi jangan simpan semua sakit jika itu yang benar-benar dialami.

       KEPADA YANG INGIN MENGUASAI


Hatimu patah melihat orang yang kamu cintai bersama orang lain,tetapi akan lebih sakit lagi jika orang yang kamu sayangi tidak bahagia ketika bersamamu!

KEPADA YANG TAKUT MENGAKUI

Cinta kan lebih menyakitkan bila putus dengan seseorang.Tetapi, lebih sakit lagi bila seseorang memutuskan hubungan denganmu.Yang paling menyakitkan bila orang kau cintai tidak langsung mengetahui akan perasanmu terhadapmya.

MENCINTAI KEPADA YANG TELAH PERGI


Hal yang menyedihkan dalam hidup ialah bila kamu bertemu sesorang lalu jatuh cinta,Kemudian akhirnya menyedari bahawa dia bukanlah jodohmu dan kau telah mensia-siakan masa betahun-tahun untuk seseorang yang tidak layak dicintai.Kalau dari sekarang dia sudah tidak layak 10 tahun atau seterusnya biarkan ia menjadi tidak layak. Pergi dan terus lupakannya.

CINTA MEMANG INDAH TETAPI BANYAK DUGAANNYA!



" cintailah seseorang yang halal untukmu,nescaya dirimu akan mengecapi kebahagiaan dunia dan akhirat,cintai seseorang itu kerana agamanya,dan cintailah dirinya tetapi jangan melebihi cintamu kepada-Nya."