// Flaura Lunatic



► My Biography
► My Family
► My Friends
► My Diary






Template & Skin by : FlauraLunatic.
Big help from : Atiqah | WHI | C4U | Una


Older Post | Newer Post
Stop Insult People ^,^
Thursday 3 November 2011 | 05:37 | 0 Budak comel

aku harap orang-orang kat kampung sungai buaya ni insaf dan stop untuk cakap-cakap benda yang buruk dan stop jaga tepi kain orang.. aku taknak kata-kata dari mulut orang kampung pasal kak su dan family lagi menambah kan bebannya.. aku doa sangat banyak-banyak cepat lah settel segala masalah yang kini merunsing kan pikiran kaksu.. aku bukan apa, law orang baik.. kita takkan lah nak buat jahat kan ?
aku akui nanang ngan kak su memang baik sangat walau pun setiap manusia melakukan kesilapan..
tak perlu lah manusia yang sibuk mencerita kan perihal hidup orang lain hidup kita sendiri nanti taktau apa yang akan jadi..  hidup kita telah ditentu kan sisi terang dan gelap nya, kini hidup kak su gelap nan
ti-nanti kita tau tak apa yang jadi??? dah lah erk.. ingat diri kalau baik dan solat pun tak guna kalau amalan hari-hari mengumpat perihal orang lain..
penat je tunjuk baik kalau perangai tak di  sukai !! sedar lah !



Sabda Rasulullah: “Wahai org beriman dgn lidahnya, tetapi belum beriman dgn hatinya! Janganlah kamu mengumpat kaum Muslim, dan janganlah kamu mengintip keaiban (menjaga tepi kain) mereka. Sesungguhnya, sesiapa yg mengintip keaiban saudaranya, maka Allah akan mengintip keaiban, dan dia akan mendedahknnya, meskipun dia berada dalam rumahnya sendiri.”
(Hadis Riwayat Abu Daud)
Semoga Allah SWT memelihara kita daripada tabiat suka mengumpat dan juga menjauhkan kita daripada orang2 yang suka mengumpat. Amin..


just for;Orang Yang Berkenanan

Labels: